Nový vzdelávací unikát

Autor: Simona Porubská | 31.3.2015 o 16:50 | Karma článku: 11,58 | Prečítané:  2280x

Už niekoľko rokov pretrvávajúca a neutíchajúca téma, pri ktorej dochádza k stretu mnohých rozporuplných, odlišných, protichodných, či zhodných názorov. Súkromné, štátne, zahraničné školy, číslo pohybujúce sa okolo cifry 40, nie je to na krajinu ako Slovensko trochu priveľa? 

100 ľudí, 100 chutí. Aj tak väčšina hovorí o tom, že vysoká škola a vysokoškolský titul už nie sú tým, čím bývali. V dnešnej dobe sa na univerzitu dostane pomaly každý študent z kadejakej strednej školy, či už z gymnázia alebo strednej odbornej školy. Vysokoškolský titul dokáže získať aj podpriemerný žiak. Ľuďom nejde ani tak o vzdelanie, ako o titul, ktorý sa po troch alebo piatich rokoch „ničnerobenia“ bude vynímať pred ich menom. Preto bakalársky diplom nereprezentuje to čo niekedy a nenesie so sebou hodnotu ako v iných štátoch. Vysoké školy dostávajú za každého žiaka peniaze, takže je logické, že čím viac ľudí príjmu, tým viac získajú. Prečo však nedohliadajú na svoju kvalitu? Týmto novým trendom sa znižuje celková úroveň škôl, ktoré majú na viac a mohli by dosahovať vynikajúce výsledky.

Prejdime však k veci. Fakulta masmediálnej komunikácie na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave mala doteraz štyri akreditované programy - Masmediálna komunikácia, Marketingová komunikácia, Media Relations a Aplikované mediálne štúdia. Mladá, nová, dynamická a moderná fakulta, ktorá je jednou z najlepších na Slovensku, čo sa týka odboru médií, však chce napredovať ešte viac. Od nového akademického roka otvára program s názvom Teória digitálnych hier. Ako prvá a zatiaľ jediná na Slovensku a v okolitých štátoch ulahodí chutiam milovníkov hier.

Základom programu bude teória, budúci študenti sa nemusia báť, čakajú na nich aj mnohé praktické skúsenosti. Získajú poznatky z masmediálnych štúdií, teórie manažmentu, marketingu, psychológie, sociológie médií, etiky, kultúrnych štúdií, antropológie, lingvistiky a semiotiky. Praktické zručnosti sa týkajú tvorby hier. Univerzita sa chce dohodnúť s firmami, zaoberajúci sa produkciou digitálnych hier, o budúcej spolupráci. Absolventi odboru získajú uplatnenie v už spomínaných spoločnostiach, ktoré sa zaoberajú tvorbou a distribúciou hier, v marketingových a reklamných agentúrach, v oblastiach popularizácie vedy, jazykovej kultúry. Prihlášku si uchádzači môžu podať do 20. mája 2015, pričom im bude poskytnuté bakalárske a následne aj magisterské vzdelanie.

Program vznikol najmä z dôvodu vysokých výnosov v zábavnom priemysle, účasti herného priemyslu na mediálnej produkcii a z dôvodu nepreskúmania hier v našej kultúre a spoločnosti. Otázkou však aj naďalej ostáva, či tento novodobý a moderný program podvihne úroveň milovanej, ale aj nenávidenej FMK...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?